Конкурси за стратегически проекти (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Втори конкурс за стратегически проекти (септември 2020 - януари 2021)
Тематичен приоритет № 6: Подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации

Вх. №: ACF/861

Oрганизация: Фондация "Офф медия"

Партньори:
Фондация „Център за развитие на медиите“, България

Име на проект: Истории за доброто
Продължителност в месеци: 24
Регион за планиране: всички

Вид: Проектно предложение по Конкурс за стратегически проекти

Сума по договор: 111127.00 (EUR)

Описание:

В България се наблюдава процес, в който гражданският сектор и особено НПО-тата са подложени на силна атака. Изказвания на овластени фигури за организации на гражданското общество са примери за това. В последните години неправителствените организации понасят все по-ожесточени удари, като атаките се реализират по много канали. Законодателните инициативи за ограничаване на пространството на неправителствените организации зачестяват. Тези атаки разчитат основно на няколко слабости на организациите от неправителствения сектор, които са свързани с медийния му образ и целят да делегитимират гражданското общество като цяло. Проектът предлага улеснен достъпът на активния НПО сектор до медиите, осигурява му необходимата публичност и възможност да разкаже за себе си и за резултатите от дейността си. Така проектът спомага за повишаване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, както и за подобряване на обществения му имидж. Пряко ще доведе до подобряване на информираността на гражданите за ролята на неправителствените организации в обществото. В краткосрочен план това ще бъде постигнато чрез осигуряване на медийна платформа, достигаща до широка аудитория, за представяне на работата и целите на НПО сектора в България, а в дългосрочен план осигуряване на постоянна трибуна, даваща гласност на активните организации. Проектът цели да запълни дефицитите, свързани с: - недостатъчната информираност за специфичните цели и задачи на неправителствения сектор, - недостатъчната информираност за дейността на НПО-тата, за техните практики и успешни истории. - спецификата на средата в България, - нуждата от реактивност по горещи теми, по които медиите не предлагат достатъчно поле за сблъсък на гледни точки. Фондация „Център за развитие на медиите“, като партньор в проекта, предлага своята дългогодишна експертиза в подпомаганеto на НПО сектора в България да повиши своите умение за публично представяне, провеждане на медийни НПО кампании, провеждане на обучения на представители на медиите за отразяване на теми, свързани с хора в неравностойно положение и работата на НПО сектора, както и опита си като медиатор между неправителствения сектор и медиите за постигане на общи обществени цели.


Резултати:

В България се наблюдава процес, в който гражданският сектор и особено неправителствените организации са подложени на силна атака. Изказвания на овластени фигури за организации на гражданското общество са примери за това. В последните години НПО понасят все по-ожесточени удари, като атаките се реализират по много канали. Законодателните инициативи за ограничаване на пространството на НПО зачестяват. Тези атаки разчитат основно на няколко слабости на организациите от НПО сектора, които са свързани с медийния му образ и целят да делегитимират гражданското общество като цяло. Проектът предлага улеснен достъп на активния НПО сектор до медиите, осигурява му необходимата публичност и възможност да разкаже за себе си и за резултатите от дейността си. Така проектът спомага за повишаване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, както и за подобряване на обществения му имидж. Пряко ще доведе до подобряване на информираността на гражданите за ролята на НПО в обществото.
Проектът осигури публичност и подобряване на обществения имидж на НПО сектора, повиши капацитета и устойчивостта на гражданския сектор и информираността на широката аудитория за него чрез разработване на специална рубрика „Истории за доброто“ в онлайн медията OffNews.bg. Там бяха публикувани общо 74 материала, включващи 24 видеоматериала и 25 аудиозаписа и 25 статии, представящи НПО сектора. Чрез различни журналистически жанрове бяха представени 80 граждански и организации и още над 20 граждани – доброволци и активисти.


Журналистическите материали достигнаха до 485 000 аудитория/широка общественост, при заложена цел 200 000 души аудитория, така че успеваемостта на заложените цели бе удвоена.


Проведоха се 3 онлайн обучения за успешно медийно представяне, към които имаше изключително голям интерес – общо 46 представители на НПО участваха. В резултат на изпълнените на този етап дейности, вниманието и интереса на НПО сектора беше привлечен и ангажиран към бъдещо сътрудничество в разработването на теми и истории от обществен интерес.


Проектът разработи специална рубрика „Истории за доброто“ в онлайн медията OffNews.bg. Там бяха публикувани общо 74 материала, включващи 24 видеоматериала и 25 аудиозаписи/подкасти и 25 статии, представящи НПО сектора. Чрез различни журналистически жанрове бяха представени 80 граждански и неправителствени организации и още над 20 граждани – доброволци и активисти. Журналистическите материали достигнаха до 485 000 аудитория/широка общественост.


Проектът спомогна за повишаване капацитета на гражданския сектор и подобряване на обществения му имидж чрез придобиване на нови знания и умения за успешно медийно представяне. Проектът осигури публичност и подобряване на обществения имидж на НПО сектора, повиши капацитета и устойчивостта на гражданския сектор и информираността на широката аудитория за него чрез разработване на специална рубрика „Истории за доброто“ в онлайн медията OffNews.bg, в която бяха публикувани 74 журналистически материала, които достигнаха до 485 000 аудитория/широка общественост.


Фондация „Център за развитие на медиите“ (ЦРМ), като партньор в проекта, допринесе със своята дългогодишна експертиза в подпомагането на НПО сектора в България да бъдат повишени уменията му за публично представяне. ЦРМ проведе 3 онлайн обучения, към които имаше изключително голям интерес – общо 46 представители на НПО участваха. По време на 3-те обучения проектът спомогна за повишаване капацитета на гражданския сектор и подобряване на обществения му имидж чрез придобиване на нови знания и умения за успешно медийно представяне.


Устойчиви обществени промени настъпват, когато се постигне промяна в нагласите на хората, което бе заложено в ефектите на проекта. Обученията бяха използвани като метод за повишаване на капацитета на представителите на НПО сектора, което доведе до повишаване на капацитета им за успешно медийно и публично представяне.


Постигането на устойчиви резултати беше доказано от участието на над 100 представителите на НПО сектора активно във всички дейности на проекта. Кампанията продължи в течение на 26 месеца, но създадените 74 журналистически материала в 3 различни атрактивни за читателите/зрителите/слушателите формата, ще останат публикувани и след приключването на проекта, така че всеки ще може да се информира и да споделя личен опит, конкретни случки, събития, които съвпадат или противоречат на основното послание, заложени в нея.


Широката аудитория от близо половин милиона българи се запозна с работата и целите на НПО сектора в България, което от своя страна запълни дефицитите, свързани с недостатъчната информираност за специфичните цели и задачи на неправителствения сектор, недостатъчната информираност за дейността на НПО-тата, за техните практики и успешни истории, за спецификата на средата в България.


URL адрес на проекта, социални медии и/или други подходящи връзки към резултатите и публикациите по проекта:
https://offnews.bg/tags/%D0%98%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8+%D0%B7%D0%B0+%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE/
https://www.facebook.com/storiesaboutgoodness

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: