Конкурси за стратегически проекти (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Втори конкурс за стратегически проекти (септември 2020 - януари 2021)
Тематичен приоритет № 6: Подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации

Вх. №: ACF/915

Oрганизация: Българска фондация Биоразнообразие Област: София- град
Община: Столична
Населено място: гр. София
Пощенски код: 1000
ул. "Триадица"№6, офис 504

Партньори:
СНЦ “Зелени Балкани”, България

Име на проект: Природата няма глас, тя има нас
Продължителност в месеци: 24
Регион за планиране: всички

Вид: Проектно предложение по Конкурс за стратегически проекти

Сума по договор: 79330.00 (EUR)

Описание:

Силната демокрация е неизменно свързана със силно и независимо гражданско общество. Силните неправителствени организации са задължителен и ценен партньор за демократичните управления, а точно обратното се случва в недемократичните правителства – за тях силните НПО са сериозна и много затрудняваща пречка, която трябва да бъде отстранена и по възможност това да не става обществено известно. Именно на това сме свидетели в България - гражданският сектор е изправен пред безпрецедентен натиск, а поради това, че в природозащитния сектор често се заставаме срещу сенчестия бизнес и политическите чадъри над него, нашият сектор е един от първите, пострадали в целенасочените атаки срещу гражданското общество. В същото време, природозащитния сектор е един от трайно консолидираните сектори, посредством коалицията „За да остане природа в България“. Коалицията сама по себе си представлява уникално за България и Европа явление – неформална мрежа от над 20 различни НПО и граждански групи, работещи заедно повече от 10 години на доброволен принцип. С убедеността, че Коалицията играе важна роля в преодоляване на обществената стигма, че нищо не зависи от отделния човек, с този проект ние искаме да повишим разпознаваемостта на Коалицията и да възстановим и повишим капацитета си да подкрепяме демокрацията и опазването на природата в България. Проекта има две основни групи дейности: 1. Преодоляване на на ефектите от “черния PR” с позитивна, проактивна кампания от информационни дейности, целящи да върнат основния „ресурс“ за силното гражданско общество - общественото доверие и подкрепа; 2. Овластяване на местните общности да разработят природосъобразни възможности в своите общности и да се справят с възникващи природозащитни проблеми. Очаква се информационните дейности и продукти да достигнат до над 600 000 души в социалните и традиодиционни медии, а повече от 2000 души да бъдат въвлечени в преки консервационни и информационни дейности дейности. Проектът ще бъде изпълняван в партньорство от две от водещите организации в Коалиция „За да остане природа“ (Българска фондация Биоразнообразие и Зелени Балкани), които допълват своята експертиза и региони на работа, но ако бъде осъществено действието ще подкрепи всички организации от Коалицията „За да остане природа“, както и цялата природозащитна общност в България, защото цели именно възстановяването на „моста“ между гражданите и управлението на държавата.


Резултати:

Какви бяха проблемите или предизвикателствата, които проектът имаше за цел да реши?
Тъй като природозащитният НПО сектор често застава срещу сенчестия бизнес и политическите чадъри над него, този сектор е една от главните мишени в целенасочените атаки срещу гражданското общество в България. В същото време природозащитният сектор е един от трайно консолидираните сектори - посредством коалицията „За да остане природа в България“. Целта на този проект бе да повиши разпознаваемостта на Коалицията и да възстанови и доразвие капацитета ѝ за подкрепа на демокрацията и опазването на природата в България. Проектът бе изпълнен в партньорство от две от водещите организации в Коалиция „За да остане природа“ - Българска фондация Биоразнообразие (БФБ) и Зелени Балкани, които допълват своята експертиза и региони на работа, като дейностите бяха подкрепи от всички организации от Коалицията, както и от други природозащитни организации в България.

Какво е постигнал проектът? (основни дейности и резултати/продукти)
Проектът имаше две основни групи дейности: 1. Преодоляване на на ефектите от “черния PR” с позитивна, проактивна кампания от информационни дейности, целящи да върнат основния „ресурс“ за силното гражданско общество - общественото доверие и подкрепа; 2. Овластяване на местните общности да разработят природосъобразни възможности за справяне с възникващи природозащитни проблеми.
Реализирана бе информационна кампания в традиционни и социални медии.
На работна среща на Коалиция “За да остане природа в България” бе изготвена т.нар. ”карта на публиките”, необходима за оценка на ситуацията, с цел планиране на специфични действия, насочени към различни негативно и позитивно настроени заинтересовани страни.
В рамките на проекта експерти работиха/ консултираха задълбочено по 21 случая, по 10 от тях не се е наложило дългосрочно ангажиране, 15 казуса са обработени с подаден механизъм за реакция, пренасочване по компетентност или предоставяне на информация.
Проведени бяха 6 обучения за членовете Коалицията „За да остане природа в България“ по теми, засягащи изграждане на капацитет и необходими умения за по-голяма разпознаваемост и устойчивост на Коалицията.

Какви резултати е постигнал проектът и за кого? (Опишете резултатите и въздействията, както и за кои бенефициенти)
В проекта взеха участие 20 организации и 100 експерти и членове на екипите на организациите, които са част от членовете и приятелите на Коалицията, както и 67 доброволци.
Чрез публикации бяха достигнати над 480 000 потребители във Фейсбук и други над 150 медии и тяхната аудитория, както и всички ползватели на уебсайта forthenature.org. Бяха проведени 22 информационни публични събития, Инстаграм постовете достигнаха до над 3000 души, Youtube каналът достигна до над 10 000 души, прессъобщенията достигнаха общо до над 660 000 души.
Общо 9 събития са публикувани за дългосрочен достъп: 4 лекции в Биологическия факултет на СУ и 5 лекции „Питай експерта“, които са част от информационните събития бяха заснети, за да могат повече хора да се възползват от споделената информация и знания. Налични са свободно в Youtube канала на Коалицията.
Целева група доброволци, активисти, местни групи, общо 69 човека се включиха в обученията на живо или онлайн, още 28 човека се регистрираха и получиха запис от обучение и материали.

Добавена стойност на партньора по проекта (ако е приложимо):
Екипът на партньора Сдружение „Зелени Балкани“ се включиха активно при работата с медии (медийни партньорства), работата с местни общности като пътуваха активно, както и създаваха съдържание за социалните мрежи.

До каква степен е вероятно положителните ефекти от проекта да продължат и след края на периода на финансиране?
Проектът спомогна за създаване на устойчиви партньорства. БФБ активно работи със студентски клуб „Голямата картина“ към Биологическия факултет на СУ за следващи събития, включване в дейности и с надежда за млади експерти, които да обогатят Коалицията. В Регионална библиотека „Пенчо Славейков“ във Варна бе създадена екологична секция. Коалицията подкрепя все повече и местни групи да развиват капацитета си и да са по-уверени в отстояване на каузите си. Членовете на Коалицията са по-свързани и се срещат по-често, преди не намираха много време.
Успешно се проведе зеленият фестивал „Природа фест“, който чрез занимания представи екологичните организации и те самите оцениха фестивала като нещо нужно и целта сега е той да се превърне в ежегоден.
Сайтът е обновен и се разраства като комуникационен канал на екологичните организации.

URL адрес на проекта, социални медии и/или други подходящи връзки към резултатите и публикациите по проекта:
https://forthenature.org/
https://www.youtube.com/channel/UCKRc7p4QWSSq0ZsB0zmpe3w
https://www.youtube.com/watch?v=3awuTMKsQjk
https://www.youtube.com/watch?v=k8SS1nxbFog
https://www.youtube.com/watch?v=oocxw1qkook
https://knigi-za-prirodata.tiiny.site/
https://www.facebook.com/events/833541745156908/?paipv=0&eav=AfYIWhCHov9H875y2UuuJKu2XABfYiDbuYadz4KwxSH-ZZ-8igcdK7bWOpSy7vc_XpY&_rdr
https://www.facebook.com/events/3358073401125048

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: