Конкурси за стратегически проекти (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Втори конкурс за стратегически проекти (септември 2020 - януари 2021)
Тематичен приоритет № 6: Подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации

Вх. №: ACF/840

Oрганизация: фондация "Бикоуз в помощ на благотворителността" Област: София- град
Община: Столична
Населено място: гр. София
Пощенски код: 1000
бул. Витоша 65

Партньори:
Българско дружество за връзки с обществеността, България

Име на проект: Информиране, ангажиране, успех!
Продължителност в месеци: 22
Регион за планиране: всички

Вид: Проектно предложение по Конкурс за стратегически проекти

Сума по договор: 80704.95 (EUR)

Описание:

Проектът ще направи видими в общественото пространство каузи на НПО, граждански групи и публични институции и ще ги свърже с дарители и съмишленици отвъд обичайните им кръгове на подкрепа. Въпреки че България изостава в класациите за дарителство, Ковид кризата донесе ръст на даренията и възможностите за активните организации през 2020. През годината броят активни кампании в механизмите Platformata.bg и DMS също се увеличи с над 20% в DMS и над 35% в Platformata.bg спрямо 2019, а приходите се удвоиха. Появява се ново поколение дарители – млади хора, за които даряването и приносът към обществото са важни мотиватори на поведението им. Проблем е, че голяма част от организациите и институциите (паркове, музеи, библиотеки, болници), над които имаме наблюдения започват, но не умеят да провеждат добре кампания по набиране на средства – фокусирано усилие за кратък срок с ангажиране на много и различни външни участници, което често се дължи на липса на експертиза и човешки ресурс. Малки неопитни организации или организации от необлагодетелствани райони или групи дори не пробват поради липса на умения или смелост да излязат от ограниченията по географски или етнически признак. Проектът ще предложи решение за минимум 140 организации, публични институции и неформални групи - ще бъдат част от мотивиращи обучения по набиране на средства, за да преценят важността на темата и своите сили и мотивация. 40 от тях ще получат в 4 Акселератора и последващи кампании по набиране на средства: - Обучение, - Достъп до дарителските платформи Platformata.bg и DMS, - Срещи за споделяне на хода на кампаниите и групова подкрепа, - Индивидуално менторство от екипа, комуникатори и про боно посланици, - Техническа подкрепа за оформяне на текстове и видео материали и платена реклама във Фейсбук, - Предлагане на каузите на компании за дарителство, - Общ комуникационен план и медийно отразяване. Организациите ще наберат общо над 200 000 лв. Дългосрочният ефект за тях ще бъде повишена разпознаваемост, подобрен обществен имидж и умения за следващи успешни кампании. Най-малко 40000 граждани ще бъдат достигнати с дарителски апели в соц. мрежи, без достигнатите хора чрез медии, както и от общо 90 инфлуенсъри и известни личности. Проектът ще допринесе за устойчивостта на Фондация Бикоуз с подобрена програма за подкрепа на малки организации, разширен кръг доброволци, начало на престижен списък на ангажирани известни личности, които ще продължат да генерират ползи за гражданското общество в България.


Резултати:

Проектът допринесе за постигане на целта подобряване на информираността на гражданите за ролята на неправителствените организации в обществото. Информация и насърчаване за влючване достигна до над 450 НПО. Организациите бяха насърчени да оценят готовността си за набиране на средства, а за най-мотивираните 155 участваха в конкурс за участници в 4 Акселератори за успешни кампании по набиране на средства. Общо 40 избрани организации проведоха интензивни набирателни кампании след обучение и с помощта на про боно ментори - комуникатори от компании. Общият брой достигнати хора, достигнати с дарителски апели на 40-те организации в социалните мрежи, контакти с дарители и събития на организациите и платена реклама във Фейсбук от BCause е 1 496 151. Общият брой известни личности, инфлуенсъри и активни граждани, към които са се обърнали за подкрепа 40-те организации е 202.
Проектът включваше 4 Форума «Ускори успеха», на които организациите-участници споделяха за постиженията и трудностите си по време на кампаниите, а ментори, други организации с по-голям опит в дарителството, вдъхновяващи личности и представители на медии споделяха истории, съвети и препоръки към НПО аудиторията как да имат успех в провеждането на дарителски кампании.
Проектът даде началото на инциативата «Известните помагат» в партньорство с Forbes България, която има за цел да популяризира примера на известни българи с техни дарителски инициативи и да отличи селекция от 10. Общата сума набрани дарения от 4-те Акселератора е 326 542 лв. през Platformata.bg и DMSbg.com, както и дарения от други източници.

Устойчивост:
Участвалите 40 организации имат нараснали умения, опит и увереност да създават и провеждат дарителски кампании. 20 от 40 общо започнаха следваща кампания в Platformata.bg или DMSbg. Общо 28-те ментори про боно декларираха готовност да се включат занапред в нови издания на Акселераторите. Инициативата «Известните помагат» тепърва ще се развива и утвърждава като престиж, широко разгласено събитие и източник на информация и вдъхновение както за известни личности, така и за всякакви дарители относно дарителски каузи и начинания. Още есента на 2023 предвиждаме поредно издание на Акселератора като част от подготовката и провеждането на вече традиционния Щедър Вторник, световно дарителско движение, на което фондация BCause сме пионер и двигател в България.

Подстраница на проекта: https://www.bcause.bg/projects/izvestnite-pomagat.html

Подстраница с инициативата „Известните помагат“: https://www.bcause.bg/projects/izvestnite-pomagat.html 

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: