Изминалата, а и настоящата учебна година са изключителни предизвикателни както за учениците, така и за учителите. През последните месеци ясно се открои необходимостта от иновативни образователни идеи и методи, които да могат да бъдат интегрирани чрез различни форми на обучение. Именно затова настоящият проект цели да насочи усилия в тази посока и да ангажира вниманието на ученици и учители от цялата страна по един интересен и интерактивен начин чрез образователни онлайн игри и виртуални турнири и по този начин да ги информира по актуални въпроси свързани с опазването на околната среда и климатичните промени. Включвайки училища от необлагодетелствани географски райони и целеви групи и стъпвайки на опита на организации, занимаващи се с неформално и формално образование и опазване на околната среда, добавяйки и възможностите на съвременните технологии, проектът „Be Smart, Think Circular“ цели да обедини усилия с цел повишаване осведомеността на подрастващите по теми свързани с управлението на ресурсите, рециклирането, кръговата икономика и климатичните промени. И така да насочи вниманието им към една нова за тях тема - екологичните проблеми по иновативен и забавен начин и да внедри концепцията за образование за устойчиво развитие чрез възможностите на съвременните технологии. Една от глобалните цели за устойчиво развитие на ООН (4.7) е насочена към това да гарантира, че всички учащи придобиват знанията и уменията, необходими за насърчаване на устойчивото развитие чрез образование за устойчиво развитие (ОУР). Именно към това се стреми и настоящия проект - да внедри концепцията за ОУР във възможно най-много училища в страната. По време на проекта, се планира разработването на наръчник, който да съдържа практически образователни програми и насоки за провеждане на иновативни занятия. Още повече, екипът планира да проучи и опита на норвежки училища и да го обобщи в наръчника, за да спомогне за тяхното реализиране у нас. Планира се провеждането на обучения с учители, което да улесни прилагането му, както и пилотно тестване и реализация на част от предложените образователни кампании и създаване на игровизирани уроци достъпни онлайн, които да се популяризират чрез виртуални образователни турнири (включително и международен турнир). Фондация ТЕМПО, БФБ и Пукльовците разполагат с широка мрежа от партньорски училища от цялата страна, което допълнително ще подпомогне за успешното реализиране на образователните кампании и мултиплицирането на резултатите.
Проектът имаше за цел да внедри концепцията за образованието за устойчиво развитие във възможно най-много училища в страната в съответствие с целите за развитие на ООН, като достигне до максимално учители, училища и ученици.
Беше разработена интерактивна обучителна програма по темите за опазване на околната среда и кръговата икономика като чрез 5 онлайн турнирите се достигна до много училища извън София. Тя е достъпна на сайта https://b-smart.education/, заедно с пет образователни видео клипа. Разработен е наръчник - https://drive.google.com/file/d/1aMwgdUBulSoT_2_bd9F4Lh7r2dRzkcpI/view, в който са обобщени и скандинавските практики за „учене сред природата“. Има над 1600 изтегляния на наръчника и презентациите за работа от сайта. Проведени са 4 онлайн обучения за учители 80 учители от 35 училища от различни училища от страната. Записът на обучението за учители е свободно достъпен тук - https://www.youtube.com/watch?v=hGajVmWvMb8
Над 100 ученика от 20 училища се включиха в предизвикателствата, съпътстващи всеки турнир, а над 500 деца и над 100 учители от 80 училища взеха участие в онлайн турнирите.
На няколко онлайн обучения учителите бяха запознати с методите на неформалното учене, онлайн турнирите и наръчника. Презентациите бяха оставени за свободно ползване от учителите и след приключването на проекта.
Партньорът по проекта Българска фондация биоразнообразие систематизира, опрости и осъвремени съдържанието по петте разглеждани от проекта екологични теми и пса изключителни ИТ специалисти с опит в образованието, които направиха възможно екологичното съдържание да бъде дигитализирано и игровизирано според нуждите на учители и ученици. Партньорът от Норвегия Green Business Norway помогна изключително много с изследването на добри практики от страната донор, включени в наръчника по проекта и осигури успешно обменно пътуване в Норвегия.