1)Чрез своя иновативен устойчив модел за обучение на еко-активисти в образователни еко общности, проектът адресира важни проблема, директно свързани със специфичната цел на избрания тематичен приоритет: Първо, липсата на естествена обучителна среда и утвърдена технология за разпространяване на практически знания и умения за опазване и възстановяване на околната среда в България. Проектът отговаря на реално проявена потребност на много младежи да се учат да бъдат активни граждани чрез реални действия в природна среда. Пандемията Ковид 19 засили тази нагласа. Години наред участващите в проекта еко-групи постепенно се превърнаха в самоиздържащи се еко-общности, обучаващи доброволци, но това все още става по един стихиен начин. Второ,екозащитническите дейности винаги се организират като краткотрайни акции, не обхващащи природните процеси в тяхната цялостност. Живеейки сред природата и грижейки се за определени ареали от нея, прилагайки рекреативно и консервативно земеделие, партниращите в проекта еко-общности показват как грижата за природата трябва да се превърне в системни, устойчиви дейности, за да може реално да противодейства на климатичните промени. Трето,еко-активистките групи и общности все още не взаимодействат достатъчно помежду си и с местните общности и власти и не участват активно в разработването и прилагането на еко и образователни политики в България. Проектът ще акцентира и върху този дефицит в обучението на новите вълни еко-активисти. 3)В краткосрочен план проектът ще обучи 100 млади активисти в 4 образователни еко-общности, ще популяризира дейността им и ще подпомогне взаимодействието им с местните общности и власти. В дългосрочен план ще бъде създадена нова устойчива образователна среда,предлагаща модел за ефективно и устойчиво обучение за млади хора, желаещи да развиват природозащитнически дейности. 4)Партньорството между участващите организации и групи е задължително условие за изпълнението на проекта и за постигането на образователните му цели. То се е зародило преди написването на проекта в практически съвместни дейности и е една от причините за него. Партньорите ще обменят добри практики,умения и обучители, както и ще извършват дейности, които ще са плод на съвместна работа, като разработване на програмата за еко-обучението и изготвянето на наръчници за обучаеми и обучители и др. Чрез комуникационните материали и дейности на проекта,те ще предадат своя опит и на други подобни структури в България и ЕС и ще предложат внедряването на своя модел на МОН
Проектът беше насочен към липсата на естествена обучителна среда и утвърдена технология за разпространяване на практически знания и умения за опазване и възстановяване на околната среда в България, които да не са краткротрайни, а да обхващат в цялост природните процеси. Eкоактивистките групи и общности все още не взаимодействат достатъчно помежду си и с местните общности и власти и не участват активно в разработването и прилагането на еко и образователни политики в България.
Чрез живота си сред природата и взаимодействието си с нея, партниращите в проекта екообщности показват как грижата за природата може и трябва да се превърне в системни, устойчиви дейности, за да може реално да противодейства на климатичните промени. Беше разработен иновативен и устойчив модел за обучение на екоактивисти в образователни еко общности, както и две пособия - „Наръчник за еко-активисти и еко-оптимисти в чудната страна България“ и „Наръчник за обучители на еко-активисти-еко-оптимисти“. Бяха подготвени обучители в метода и бяха проведени 10 седемдневни обучения с общо 100 младежи, с по 25 младежи на локация - в с. Желен, община Своге и с. Маломирово, община Елхово, с.Буново, община Кюстендил и с.Смоличано, община Невестино. На срещи с представители на местната власт в четири общини беше представен модела на обучение, както и беше изпратен до МОН по предложение на РУО да се включи в часовете по гражданско образование. Норвежкият художник Йонас Ландстад проведе уъркшоп за изработването на скулптори от отпадъчни горски материали, които комуникираха екологични послания и „украсиха“ концерта на тема „Земята ти говори“, проведен в Кюстендил, за активиране на местната общност. Беше изработен и филм за екообщностите - - https://www.youtube.com/watch?v=kH-zF_1EFkQ ; на английски език - https://www.youtube.com/watch?v=pP86hdSqAqA
100 нови млади еко активисти бяха обучени в лагери сред природата – предимно NEETS, включително и 20 представителя на ромската общност. 4 устойчиви еко общности се превърнаха в образователни структури, които ще мултиплицират ефекта от разработената технология за практическо обучение на активни граждани в сферата на екологията. Създадените обучителни материали обучителните бяха популяризирани сред 60 НПО, 50 у-ща, 1000 младежи и част от населението на 4 общини и МОН.
Трите партньора по проекта имаха ключово участие в изработването на обучителната методология и провеждането на лагерите по места - с.Желен, с. Маломирово, общност Буново и с. Смоличано.