Конкурси по Схема за малки инициативи (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Трета сесия на Схемата за малки инициативи (юни 2020 - септември 2020)
Тематичен приоритет № 6: Подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации

Вх. №: ACF/650

Oрганизация: Български дарителски форум Област: София- град
Община: Столична
Населено място: гр. София
Пощенски код: 1124
ул. "Леонардо да Винчи" 4Б

Име на проект: Знание за устойчивост
Продължителност в месеци: 10
Регион за планиране: всички

Вид: Проектно предложение по Схема за финансиране на малки инициативи

Сума по договор: 9500.00 (EUR)

Описание:

През последните 6 месеца на пандемията COVID-19 видяхме как в криза дарителството, взаимопомощта и инфраструктурата на гражданските организации са жизнено важни за хората. Над 43 млн лева са дарени само за 3 месеца за спешни нужди. Стотици организации и хиляди доброволци подкрепиха националните и местни власти в опитите им да се справят с кризата. В същото време тенденциите за следващите месеци и дори години очертават предизвикателства и пред обществото, и пред НПО. Няма отговор на въпроси като: как ще бъдат подкрепяни уязвимите групи; как ще се създадат условия за преодоляване на епидемиологичните и икономически рискове; как ще бъдат пазени човешките права; как ще бъде съхранено гражданското общество в усилията му да работи в полза на хората. Проектът адресира един от основните проблеми пред гражданския сектор - финансовата устойчивост. Той стои пред голяма част от организациите, в т.ч. и пред БДФ. Ето защо БДФ ще задълбочи експертизата си по отношение на дарителските услуги, които предоставя на корпоративни и индивидуални дарители. С проекта БДФ ще създаде условия за подобряване на финансовата си стабилност чрез предоставяне на структурирани дарителски услуги, а в същото време в дългосрочен план ще допринесе за развитието на дарителската среда с изпълнението им. Преки ползватели на резултатите от проекта ще бъдат корпоративни и индивидуални дарители (членове и нечленове на БДФ), а крайните бенефициенти ще са надарените НПО в страната и хората, в чиято полза работят.


Резултати:

Основната роля на БДФ е да работи за развитие на дарителската среда в България. Част от мисията е целенасочено предоставяне на експертна подкрепа конкретно към екипите на дарителските организации, чрез която БДФ пряко да повлиява за повишаването капацитета на дарителските им програми и инициативи, които частните дарители – компании и фондации реализират в страната. Чрез проекта беше осигурена възможност целенасочено екипът на БДФ да премине през обучителен и консултиран от външни експерти процес на анализ и оценка на ефективността на предлаганите услуги в тази посока. Последните две години, белязани от COVID-19 кризата в социалната, образователната и икономическата сфери бяха изключително предизвикателни за гражданските организации в страната. От една страна, дарителството и доброволчеството доказаха своята роля в оказване на подкрепа за най-засегнатите, но от друга – поради извънредната динамика и дългосрочна мобилизация се натрупаха умора и изтощение както сред НПО, така и сред дарителите.
Именно в тази посока проектът беше използван пълноценно. Чрез него екипът премина през процес на осмислянето на ролята и мястото на БДФ като консултант, конкурентно поставен в условията на специфичния за страната пазар на услуги за развиване на дарителски капацитет. В резултат на този цялостен процес, консултиран експертно от The Business Institute – доказан лидер в тази сфера, беше разработен модел на основните услуги, които БДФ има потенциал да развива и предлага, с което и да допринесе за постигането на финансова и организационна устойчивост. Външният експерт предостави методология, чрез която екипът на БДФ натрупа нови познания и по-добри умения за последващо надграждане и развиване на услугите, предлагани от организацията.
Чрез разработването и изпълнението на комуникационната кампания – концепция, подход, визии, планирана в синхрон със специфичните бизнес модели на общуване, екипът ни постави начало на позиционирането на БДФ като надежден и експертен партньор на социалноотговорния бизнес.
Над 270 компании бяха достигнати чрез кампанията по проекта, като индивидуалния подход на представяне и обсъждане на възможни партньорства ще продължи и след края на проекта, тъй като по същество продуктите от него са стратегически важни за развитието на организацията.

Обновените услуги благодарение на проекта могат да се видят тук: https://www.dfbulgaria.org/za_bdf/uslugi_bdf/

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: