Конкурси по Схема за малки инициативи (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Трета сесия на Схемата за малки инициативи (юни 2020 - септември 2020)
Тематичен приоритет № 6: Подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации

Вх. №: ACF/617

Oрганизация: Сдружение "Национална мрежа за децата" Област: София- град
Община: Столична
Населено място: гр. София
Пощенски код: 1463
бул. Витоша 58

Име на проект: Дарителството и COVID-19 за по-добри детски политики
Продължителност в месеци: 12
Регион за планиране: Югозападен
Област: всички

Вид: Проектно предложение по Схема за финансиране на малки инициативи

Сума по договор: 9949.27 (EUR)

Описание:

Кризата вследствие на COVID-19 ограничи изключително много индивидуалното и корпоративното дарителство за дейности на гражданските организации, като така ги затрудни в изпълнението на техните обществено полезни цели. Огромните дарения на компаниите и гражданите по време на кризата бяха насочени към спешни действия предимно в медицински заведения и дарителството за граждански организации намаля. Пренасочването на дарителските средства към здравни каузи, както и икономическата криза, в допълнение на липсата на традиция за даряване за каузи, свързани с човешки права се очаква да има още по-негативно влияние до края на 2020, но вероятно и през следващата година. Тази тенденция се отрази неблагоприятно и на Национална мрежа за децата в областта на индивидуалното дарителство. Целта на този проект е да подпомогне НМД като гражданска организация да повиши своя капацитет за развитие на индивидуалното дарителство за по-добри детски политики. Проектът предвижда да се преструктурират наличните човешки ресурси в Секретариата на НМД, за да се спомогне по-ефективното управление на индивидуалното дарителство и да се преодолеят негативните тенденции от кризата. Основната дейност е свързана с това да се проведе кампания, насочена към широката общественост, която да насърчи индивидуалното дарителство за по-добри детски политики.


Резултати:

Основна цел на този проект беше да подпомогне на Национална мрежа за децата да повиши своя капацитет за развитието на индивидуалното дарителство за по- добри детски политики. Както и да бъдат привлечени индивидуални дарители, които да подкрепят дейностите на Национална мрежа за децата, която работи за системни промени в политиките за детето и семейството.
С изпълнението на проекта Национална мрежа за децата успя да постигне основната цел за повишаване капацитета на организацията за развиване на индивидуално дарителство. Реализираните консултации с експерти в сферата и изпробваните различни подходи в процеса на осъществяване на заложените дейности спомогна за по-доброто разбиране на процесите по реализиране на кампании, привличане на дарители и реализиране на дългосрочни доверителни отношения с тях.
В резултат на осъществените дейности са привлечени общо 51 дарители, 35 от които даряват ежемесечно сума на обща стойност 805 лева. Този резултат, освен чисто финансово изражение, има много значим ефект върху работата на организацията, тъй като с популяризирането на кампанията сред широката общественост се повдигна повдигнат въпроса за качеството на детските политики и са привлечени съмишленици и застъпници за правата на децата.
За изпълнение на дейностите бяха използвани маркетингови подходи за планиране и провеждане на кампании. Екипът на организацията се запозна и придоби умения да прилага в практиката ключови понятия от маркетинговата теория като маркетинг и комуникационен микс, маркетингова фуния, сегментиране и таргетиране, buyer persona, customer journey. Предвид спецификата на комуникационната среда в периода на реализиране на проекта, бяха използвани онлайн инструменти за достигане до целевите аудитории. С помощта на външните експерти екипът придоби умения за използване на дигитални инструменти като Facebook Ads и Google Ads. В допълнение към това бяха използвани и традиционни канали (информационни публикации в собствени и партньорски медии), както и живи срещи с членове на Мрежата и потенциални дарители.
В резултат на изпълнените дейности по проекта са въвлечени, информирани и ангажирани всички 135 организации, членове на НМД с целите на проекта. Тяхната ангажираност като цяло се изрази в популяризиране на дарителската кампания на НМД и привличане на месечни дарители. Друга част станаха месечни дарители и посланици на каузата. Като цяло кампанията е припозната от организациите, членове като възможност за постигане на устойчивост на организацията в бъдеще.
С реализираните дейности, заложени по проекта, са достигнати над 100 000 души сред широката общественост до които е достигнала информация за дарителската кампания на НМД.
https://nmd.bg/dari

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: