Проектът е провокиран от значителния брой прояви на нарушаване на правото на образование и недискриминация по отношение на децата и учениците от етнически малцинства. Въпреки усилията за приобщаващо образование, учениците те са демотивирани към обучителния процес. Това се дължи на фактори като: липса на знания и умения на учителите за работа в мултикултурна среда, липса на грамотност и воля на родителите, насаждане на нетолерантност от страна на българските родители, липса на познаване и уважение към човешките права от страна на учениците и др. Ситуацията с COVID-19 засили тази негативна тенденция, в която много от учениците от етнически малцинства нямаха възможност и ресурси за пълноценно включване в образователния процес. Затова проектът си поставя следната цел: Подкрепа за правата за образование и недискриминация на учениците от етнически малцинства от област София, Ловеч и Разград, чрез създаване на иновативни образователни инструменти и дейности за овластяване и превенция на езика на омразата. За да постигнем целта, планираме включване на импровизационния театър, като средство за ефективна и безопасна комуникация, в която „грешките“ са ресурс за развитие. Обучението на учители ще създаде механизъм за партньорство с родителите и превенция на дискриминацията. Заниманията с учениците ще илюстрират същността на човешките права и ще ги овластят за отстояването им. Проектът ще има въздействие върху преподаватели от ромски и смесени училища от трите области, ученици от различен етнически произход и техните семейства.
Чрез проекта беше разработена иновативна концепция за работа с деца и ученици от етнически малцинства от област София, Ловеч и Разград, както и обучителен инструментариум за провеждане на дейности на терен с цел овластяване и превенция на езика на омразата. Основните методи, които приложихме са: обучение на учители и повишаване на капацитета им за илюстриране на правата на човека и мотивацията за учене на ромските ученици; работа на терен за рефлексия на наученото. В проекта беше ползван импровизационният театър като обучителен инструмент и инструмент за себепознание, осъзнаване и повишаване на мотивацията за развитие. Усвоените от учителите техники, базирани на импровизационния театър ще продължат да подкрепят тяхната работа и комуникация с учениците и в бъдеще. Създадените продукти са налични онлайн и могат да бъдат предоставяни и на други заинтересовани страни.