Конкурси за стратегически проекти (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Първи конкурс за стратегически проекти (октомври 2018 - януари 2019)
Тематичен приоритет № 6: Подобряване на капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации

Вх. №: ACF/357

Oрганизация: Сдружение "Международни инициативи за сътрудничество" Област: Благоевград
Община: Разлог
Населено място: гр. Разлог
Пощенски код: 2760
ул. "Екзарх Йосиф"1

Име на проект: "Визуална комуникация и идентичност" (ВИК)
Продължителност в месеци: 18
Регион за планиране: всички

Вид: Проектно предложение по Конкурс за стратегически проекти

Сума по договор: 42233.52 (EUR)

Описание:

Дигитализацията е едно от най-важните предизвикателства в ерата на технологиите. Гражданските организации, работещи за постигане на социална промяна, не могат да споделят достатъчно ефективно своя опит, добрите практики и постигнатите резултати от проекти през годините сред общностите, поради липсата на умения за ефективна визуална комуникация, отговарящи на търсенето на модерното общество. Основната цел на проекта е да подпомогне представители на гражданския сектор да изградят своята визуална идентичност и да внедрят и адаптират в ежедневната си работа методите на визуалната комуникация. Проектът ще даде възможност да бъдат повишени уменията и капацитета на най-значимия ресурс на гражданския сектор в България, а именно човешкия потенциал. Служители на активни граждански организации ще преминат през обучителни курсове за придобиване на специфични умения за визуална комуникация и тяхното ефективно използване с цел повишаване капацитет на гражданския сектор в България. В резултат от проекта ще се създаде мрежа от дигитално компетентни представители на граждански организации, способни да създадат атрактивни продукти, популяризиращи и промоциращи дейността на организациите сред широката общественост и действащи като своеобразно мутипликатори сред своите колеги и партньори. Ползватели на проекта ще бъдат активните граждански организации в България и широката общественост.


Резултати:

Проектът имаше най-общо за цел да съдейства за повишаване капацитета и устойчивостта на гражданския сектор, в това число на гражданските организации. Специфичната му цел беше да подпомогне представители на НПО сектора да изградят своята визуална идентичност и да внедрят и адаптират в ежедневната си работа методите на визуалната комуникация. Целите бяха постигнати посредством повишаване на информацията и знанията и изграждане на нови умения на представителите на НПО сектора, необходими в новата дигитална ера. В рамките на проекта бяха очертани новите тенденции във визуалната комуникация, която в днешно време определя облика ни пред света и ни прави разпознаваеми и достъпни за нашите партньори и бенефициенти.

Благодарение на проекта беше създадена мрежа от дигитално грамотни служители, способни да създадат атрактивни продукти, популяризиращи и промоциращи дейността на НПО сектора сред широката общественост и действащи като своеобразни мутипликатори сред своите колеги и партньори.
За целите на проекта бяха проведени регионални информационни кампании, серия от обучения, еднодневни семинари и финален двудневен форум. В рамките на проекта бяха създадени видео уроци, свързани с темите на обученията. Беше изградена онлайн платформа https://vic.ngo/, на която е качена цялата информация за проекта, резултатите от него и карта с организациите, взели участие в него.

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: