Конкурси за стратегически проекти (тематични приоритети 3, 4 и 6)
Първи конкурс за стратегически проекти (октомври 2018 - януари 2019)
Тематичен приоритет № 4: Повишаване на приноса на гражданските организации за равенството между половете и предотвратяване на насилието по полов признак

Вх. №: ACF/349

Oрганизация: Фондация Интелдей Област: София- град
Община: Столична
Населено място: гр. София
Пощенски код: 1000
ул. Цар Симеон 57

Партньори:
M-Brain AS, Норвегия
Мадиа Монитор ЕООД, България

Име на проект: ПРЕВЕНЦИЯ ЧРЕЗ ОСВЕДОМЕНОСТ
Продължителност в месеци: 12
Регион за планиране: Югозападен
Област: София- град
Община: всички

Вид: Проектно предложение по Конкурс за стратегически проекти

Сума по договор: 61500.01 (EUR)

Описание:

Темата за домашното насилие и насилието, основано на пола (ДННОП) придобива все по-голяма популярност и осъзнаването на нуждата от вземането на информирани решения води до търсене на по-актуална и по-обхватна информация по темата. Проведени са няколко изследвания и анализи по проблема, като едно от най-обхватните и актуални изследвания е "Национално изследване на домашното насилие и насилието, основано на полов признак“ от 2016 г. В него фокусът са ромските жени и момичета. Факт е обаче, че темата обхваща не само ромските общности, но засяга цялото ни общество. Затова е нужно да се разшири обхватът, за да се представи по-пълна картина. В днешно време медиите са се превърнали във важен източник на информация и оказват влияние върху повдигането, отразяването и развитието на важни теми. Ето защо за представяне на една по-пълна и обхватна картина на проблема с ДННОП е важно да се проследи и анализира отразяването му в различни типове и видове медии. Целта на настоящия проект е да проследи отразяването на темата за  домашното насилие и насилието, основано на пола в медиите в България и Норвегия като се идентифицират релевантни медии за извличане на информация, направи се анализ, от който да се събере информация за обогатяване на данните по темата и се представи ролята на медиите при отразяване на темата. По проекта ще се осъществи и комуникационна кампания, за да се включат различни заинтересовани страни в анализа на резултатите и да се разпространят резултатите. Основни продукти от проекта ще са два анализа и един доклад, речник на термините, свързани с темата и две комуникационни събития за ангажиране на заинтересовани страни. Основните целеви групи са: граждански организации, работещи по темата; жертвите на насилие, основано на пола и домашно насилие; медии; институции; широката общественост.


Резултати:

Проектът бе насочен към изследване отразяването на темата за домашното насилие и насилието, основано на пола (ДННОП), в традиционните медии в Норвегия като страна, която има изградени и работещи успешно практики във връзка с ДННОП, и в България.

Беше създадена и анотирана база данни с отразявания на темата и беше извършен анализ на базата на данни с идентифицирани контекст и наратив и мета анализ с прилики и разлики в отразяването на темата в България и Норвегия. Беше изготвен речник с термини по темата. Бяха проведени две срещи с представители на заинтересованите страни за запознаване с резултатите от проекта и две пресконференции за осигуряване на публичност и информираност. В резултат от направения анализ беше изготвен доклад, съдържащ резултатите от проведеното изследване.

Резултатите от проекта дават насоки на медиите за отразяването на темата в дългосрочна перспектива. Това предоставя на институциите и другите заинтересовани страни, следящи и анализиращи работата на медиите, рамка, върху която да сравняват напредъка на медийната среда в България по отношение на темата - до момента, в който медийната реалност достигне положителните нива, характерни за Норвегия понастоящем. С обогатяването на информацията по темата за ДННОП проектът допринася за взимането на информирани решения чрез изясняването на причините и следствията. Комуникационната кампания включи представители на различни заинтересовани страни и така бяха отчетени различни гледни точки, осигурен бе обществен дебат и активно включване в идентифицирането на проблемите и решенията. Това спомогна и за разпространението на резултатите от проекта.

Към сайта на проекта:
http://ptainfo.eu/?fbclid=IwAR3RzIwiMcKHVoLgLQtyQ5fsa8pjxGyPrMfYZ8BzCvOJzr46L8TfcXM4Ado

Към изследването:
https://ptainfo.eu/2020/11/19/%d0%b8%d0%b7%d1%81%d0%bb%d0%b5%d0%b4%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b5-%d1%80%d0%b5%d0%b7%d1%83%d0%bb%d1%82%d0%b0%d1%82%d0%b8/

Към сайта на норвежкия партньор:
https://infomedia.no/download/prevention-through-awareness/

Последвайте ни:
Фондът се управлява от: