Въпреки усилията на множество организации,работещи в областта на човешките права, все още не може да се каже, че в България същността на връзката права-задължения, достойнство-толерантност, лични цели-емпатията е напълно осъзната. Това особено важи за младите хора, живеещи в необлагодетелствани райони или принадлежащи към рискови групи. Ако образованието води към постепенно откриване и разбиране на себе си и „другите”,то ще е ефективно средство за формиране на общочовешки добродетели, толерантност и уважение към правата на човека, умения САМИ и ЗАЕДНО да правим живота си такъв, какъвто искаме да го живеем. За да се научим да живеем заедно в „глобалното село”, първо трябва да се научим да живеем заедно в общността, към която принадлежим –града, селото, съседите. Целта на проекта е да убедим хората, с които ще работим, че раждайки се Човеци, всеки от нас има равни права и отговорности към опазването им, независимо от своя произход и особености. Очакваме да ги научим те самите да бъдат активни, да умеят да посредничат в конфликтни ситуации,да провеждат публични обсъждания на проблемите в класа или училището,породени от нетолерантност,неразбиране и нарушаване на правата на другите. Проектът предлага иновативен метод за обучение по човешки права за подрастващи. Методологията, заложена в арт и драма техниките,включва обучаемите в творчески процес, който е лично осмислен. Това прави обучението желано и резултатно. Стимулирането на творческата нагласа в новоконструирано от самите учащи образователно и социално значимо съдържание, подпомага не само усвояването на знания, но и развитие на когнитивни, социални и афективни умения. Ще бъдат обхванати 5 населени места в необлагодетелствани райони - Търговище, Златарица, Сливен, Д.Цибър, Казанлък. Целева група са публичните училища от петте населени места и 30 училища в региона. Преки ползватели от инициативата са ученици и студенти.
В проекта се включиха близо 100 ученици на възраст между 13 и 17 години от Златоград, Златарица, Пловдив, Сливен и Чепеларе, които основаха в 5 младежки клуба, всеки от които подготви по един Форум-театър спектакъл – или общо 30 представления, които бяха представени пред възможно най-широка публика по време на пандемията от Ковид-19.
По проекта беше разписана програма за обучение "Жокериране на Форум-театър представление" - теми, учебен план, методология, практически задачи и всички групи преминаха обучение по време на състоялите се лагери. Практическите занимания представляваха представяне на реален проблем, свързан с нарушение на права на човека, след което „Жокерът“ приканва зрителите да се опитат да предизвикат позитивна промяна в положението на потърпевшия, като при преиграването на сцената да влязат в ролята му в избран от тях момент и променят поведението му по удачен, според тях, начин.